Zaměření školy

Zaměření školy a její vize

Základní umělecké vzdělávání poskytují základní umělecké školy dlouhodobě, soustavně, komplexně. Rozvíjejí a kultivují osobnost jedince, umožňují jej odborně připravit na neprofesionální uměleckou činnost a také na studium na středních a vysokých školách uměleckého a pedagogického zaměření a konzervatoří. Přestože školy neposkytují stupeň vzdělání, jsou nepostradatelnou součástí systému uměleckého školství a nejen zařízením sloužícím k vyplnění volného času dětí a mládeže. Plní funkci výchovnou, vzdělávací, kulturní, ale také sociální a preventivní. Jsou jediným typem školy, kde se vzdělávají děti (předškolní věk), žáci (základní a střední školy), studenti (vyšší odborné školy) a dospělí.

Umělecká tvorba je jedním z nejznámějších produktů naší země a většina našich světově uznávaných umělců a dalších profesionálů získala základy svého uměleckého vzdělání právě v základních uměleckých školách. Struktura, návaznost a široká síť našich uměleckých škol nemá v evropském ani světovém měřítku srovnání.

Naše čtyřbarevná škola vychází z úzké spolupráce všech čtyř oborů školy. Základní umělecká škola Zlín a její budova se stává jedním z kulturních center regionu, kde se potkávají amatéři s profesionály, děti s dospělými, lidová kultura s alternativními proudy, artificiální hudba s nonartificiální, hudba s divadlem, tancem či výtvarnem.

Co rozvíjíme:

  • cílevědomost
  • komunikaci
  • kreativitu
  • kultivovanost
  • kulturnost
  • nekonzumní vnímání
  • odpovědnost
  • pracovitost
  • sociální cítění
  • toleranci
  • tradici
  • tvořivost
  • vnímání
  • vzdělanost
  • zdravou soutěživost

​Čím jsme ojedinělí:

  1. Výuka pro předškolní děti – estetická výchova
  2. Úzká spolupráce všech čtyř uměleckých oborů školy. Výsledkem je každoroční přehlídka UŽ ZAS ZUŠ a společné projekty.
  3. Integrace - rovné příležitosti žáků (teatroterapeutický workshop Pojďme sčítat hrušky s jabkama)
  4. Kolektivní spolupráce (hudební, divadelní a taneční soubory)
  5. Společná vystoupení, představení a výstavy žáků a učitelů
  6. Spolupráce s jinými institucemi a charitami
  7. Hudební obor – výuka různých stylů a žánrů: klasická a moderní populární hudba (jazz, folklor, folk, blues, rock), tematické koncerty
  8. Výtvarný obor – profesní příprava ke studiu na SŠ a VŠ, výuka architektury a designu, umělecká fotografie
  9. Literárně-dramatický obor – tvořivá dramatika, jevištní tvorba, práce s loutkou
  10. Taneční obor – zaměření na současný moderní tanec
  11. Projektová výuka ve výtvarném a literárně-dramatickém oboru

Vize školy

Co plánujeme:

  1. Výuka v cizím jazyce
  2. Modul integračních programů pro základní umělecké školy - rovné příležitosti dětí a žáků, včetně dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Záměrem je příprava vzdělávacího programu pro základní umělecké školy, který by měl integrační charakter ve smyslu zajištění rovného přístupu znevýhodněných dětí a žáků. Projekt navazuje na inkluzivní aktivity školy.
  3. Multimediální tvorba
  4. Hudební obor - výuka skladby a jazzové improvizace
  5. Výtvarný obor - počítačová grafika, artefiletika
  6. Literárně-dramatický obor - dramaterapie
  7. Taneční obor - taneční terapie, scénický tanec, soubor - step
  8. Spolupráce se zahraničními školami